שיפור יחס המרה - Get Traffic גט טראפיק

שיפור יחס המרה

שיפור יחס המרה באתר – אופטימזיציית המרות CRO

שיפור יחס המרה באתר נועד להפיק את המירב מתנועת הגולשים המגיעה אל האתר, ולהגדיל את אחוז הגולשים המבצעים פעולה רצויה, כדוגמת השאררת פרטים ויצירת קשר, הורדת קבצים ותוכנות, הצטרפות לרשימת תפוצה ועוד.

שיפור יחסי המרה או אופטימזיציית המרות (Conversions rate optimization), הוא שירות העומד בפני עצמו, ובאמצעות שילוב טכניקות שונות ניתן למקסם את החזר ההשקעה (ROI) מכל ערוץ שיווק אינטרנטי.

מיקוד בגולש ולא במנועי חיפוש

את ההמרה באתרי אינטרנט מבצעים גולשים אנושיים ולא הזחלנים של Google. כפי שתוכלו לקרוא בתפיסה שלנו לגבי שיווק באינטרנט, ואף בעמוד קידום אתרים במנועי חיפוש, אנו מאמינים בגישת User Optimization או בקיצור UO.

הרצון העז לקדם את האתר ולבצע התאמה למנועי החיפוש (SEO) לעיתים פוגעת בגולש, לא מספקת ערך אמיתי ותועלת למבקרים באתר, ובכך משפיע על יחסי ההמרה באתר. מיקוד אמיתי בגולשים (UO) הוא WinWin situation מבחינת בעל האתר, שכן הניסיון שלנו מראה שמיקוד בגולש משפיע לטובה על תהליכי SEO (מבטא את החזון של Google) ובעיקר משפיע על יחסי ההמרה של גולשים באתר.

תהליך שיפור יחס המרה באתר

תהליך שיפור יחסי המרה באתר עושה שימוש במגוון רחב של כלים, ידע מקצועי וניסיון עם התנהגויות גולשים ברשת. מלבד זאת, בכדי לשפר את יחסי ההמרה באתר, יש לנתח בצורה נכונה את תנועת הגולשים באתר לפני התחלת השינויים הדורשים.

ניתוח נתוני הגלישה באתר יתמקד במקורות ההגעה של גולשים שונים, התנהגות הגולש בתוך האתר, נתיבי הגלישה, דפי כניסה ויציאה ועוד, כאשר כל אחד מהנתונים יוצלב עם ערכים ומרכיבים נוספים המאפיינים כל דף באתר.

כמו כן, מיקוד בגולשים (User Optimization) וניתוח של הערכים האמיתיים והתועלול שהגולש מפיק מהאתר או מביצוע הפעולה הרצויה, בשילוב עם ערכים שיווקיים קלאסיים ומיתוג נכון, יהיו חלק מתהליך שיפור יחסי ההמרה באתר.

 

מרכיבים המשפיעים על יחסי המרה באתר

שיפור יחס המרה באתר דורש התייחסות למגוון מרכיבים באתר, וביניהם:

  • תפיסת הגולש והרושם איתו נכנס לאתר, בין אם דרך מנועי החיפוש (שימוש ב SEO) ועד קישור בדוא”ל
  • ניווט מונחה באתר בין הדפים והאזורים השונים
  • שימוש נכון בתכנים לאורך תהליך הניווט באתר מרגע הכניסה לאתר ועד ליציאה ממנו
  • הנעה נכונה של הגולשים לביצוע פעולה רצויה
  • עיצוב שתואם ומזמין לביצוע פעולה רצויה
  • נוחות, קלות וידידותיות של תהליכים באתר
  • מודולים ואלמנטים באתר
  • ועוד

מרכיבים אלו משתנים, ואליהם מתווספים מרכיבים רבים נוספים בכל אתר אינטרנט. כל אתר פונה לקהל יעד מסוים, מבטא עסק מסוים, שואף לביצוע פעולות מסוימות וכד’, ולכן תהליכי אופטימיזציית המרות צריכים להיות מותאמים לכל אתר ולמטרותיו.

 

האם יחס ההמרה זה הכל? תלוי את מי שואלים

בניגוד לקולגות רבות, לפי התפיסה שלנו וכחלק מאסטרטגיית שיווק ב-360 מעלות הממוקד בגולש/לקוח, נגדיל ונאמר כי יש לתכנן את הפעולות גם לאחר ביצוע ההמרה. בתפיסתנו, גם אם גולש ביצע פעולה רצויה כדוגמת השארת פרטים, ישנם מרכיבים ותהליכים אשר עלינו ליצור לשלבי ההתנהגות לאחר ביצוע הפעולה הרצויה, וכחלק מכלל החזית השיוויקית של הארגון.

זוהי המהות של שיווק באינטרנט ב-360 מעלות, שכן ישנה התייחסות לכל נקודת מפגש ואינטראקציה עם הגולש/לקוח, שמירה על אחידת המסר השיווקי בכל אחת מהנקודות וחיזוק את תפיסת הארגון בקרב קהל היעד.

מתוך כך, נבוא ונדבר על שימור לקוח, חיזוק נאמנות לקוחות, קניות חוזרות, שירות לקוחות ועוד, כשלכל אחד מהשלבים אנו בונים תכנית עבודה מפורטת ומשתמשים בטכניקות וכלים שונים, הפועלים בסינרגיה מלאה עם כל שאר ערוצי השיווק המקוונים, ותומכים בהם.

בפרויקט של שיפור יחסי המרה באתר, מעורב צוות Get Traffic הכולל מתכנתים, אנשי UI/UX, מעצבים גראפיים, קופירייטרים וכן אנליסטים המתמחים בניתוח תנועת גולשים.

Share Post :